Saturday, May 7, 2011

MaLaM Yg SyahDu.....

Malam yg syahdu.....
aku nak kongsi 1 lagu nie...
ya allah...menitis air mata aku,sebak....
aku nie jenis susah nak kuar air mata sikit,tapi tgk klip video nie
tersentuh jiwa & raga aku
sebagai seorang anak...
pengorbanan ayah ibu....
HARGAILAH IBU AYAH SELAGI MEREKA MASIH BERNYAWA
macam aku nie tinggal mak jelah...ayah dah meninggal
ayah aku meninggal time aku darjah 3...


ape yg buatkan aku tersentuh sgt,teringat pengorbanan mak aku 
bela kami 6 beradik seorang diri..
sebabnye abg sulung aku meninggal masa ayah aku ade lagi
excident ....
 mcm2 keje mak aku buat
penoreh getah,buat kuih jual,keje kilang
tempahan jahitan baju 
keje kantin
macam2 mak aku keje nak bagi kami adik beradik makan 
terima kasih mak...kerana menjaga/mendidik kami
sesungguhnya kasih ibu membawa ke syurga 
dan ingat lah bagi setiap anak memang benar janji ilahi syurga terletak di bawah telapak kaki seorang ibu... 
dan keredhoaan ALLAH pada keredhoan kedua ibu bapanya
ampunkan dosa anakmu terhadap ketelanjuranku
halalkan makan minumku...
sayang mak sesangat....muahhhhh!!!!

note :: SELAMAT HARI IBU buat ibu/bakal ibu  seluruh malaysia


p/s:: AL-FATIHAH pada arwah ayahku & abg sulungku...

11 comments:

Khairil said...

al-fatihah kepada mereka yang telah pergi dahulu dari kita...

Qaseh chenta said...

mekasih...al-fatihah..amin...

diari hati said...

al-fatihah..smga roh mereka dicucuri rhmt & dtempatkn di kalangan org2 yg b'iman..amin~

diari hati said...

waa, syahdu nyer video nie..trigt time zmn2 skola dlu wat motivasi diri..waaa, rindunyer nk blk kg..

sha said...

semoga dirahmati mereka..

semoga anda dan ibu diberkati

Qaseh chenta said...

fira::tue la rindu kg la plak....
sha::mekasih....

diari hati said...

haha..ko nyer psl la waa..hntr aku blk kg mlm nie jgk..wawawawaaaaa..!!

Qaseh chenta said...

hahaha...relex r...lumrah alam...

cik azeya said...

sedih sangat tengok video ni. serius. cume ade background music lagu dmasiv spoil sikit. takle nak pause.huhu. pape pun . alfatihah untuk roh mereka yg dah pergi meninggalkan kite. semoga ditempatkan di kalangan orang yang beriman. amin.

Qaseh chenta said...

hihi,sedih kan...a'ah kan,lupa lak...
jap nak buang lagu tuh...

Faez Rusni said...

sday...syukurla pada sape yang masih punya ibu bapa

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *