Friday, February 18, 2011

Malam JuMaaT




Malam jumaat yg penuh dengan kelebihan....
ramai org pggl MJ jer...pelik aku!!! kah kah...mls nk ckp...
Orang kate mlm nie jugak,roh org(sedara2) yg dah meninggal dtg melawat rumah kita..
Rumah yg penah dia duduk dulu la...
Sebab tue kita digalakkan membaca al-quran @ surah yassin,sedekahkan pada diorng tpi seeloknya kan jgn la malam jumaat jer kan .hari2 lagi bagus ,baca tue bkn tuk sedekahkan jer baik tuk diri sendri gak..kan kan..
dan juga digalakkan beramal/ibadat bykkan wat sunat2...
pastu
elok gak baca doa Nurun Nubuwwah(kalu boleh baca ari2) byk fadhilatnye woo..
tpi salah satunya aku ambik yg baca malam jumaat punyer la....
dah tajuk pun mlm jumaat..
  1. Terhindar Dari Kekufuran..
  2. Raja Jin(untuk sesape nk jumpa raja jin leh la bca mlm jumaat 100x )ade ke org nk jumpa??hahha
  3. Binatang menjadi patuh(pada sape yg bela kucing/hemster ke ape2 binatang la elok la baca nih)
  4. Ha..yg nie aku suke sbgai Penyeri wajah...tambah seri muka aku...hehee
Nak tau banyak lagi klik sini 
 Kat opis aku ramai gak yg print surah nie nak amalkan sbb byk kebaikan
klu tak baca/hafal pun just simpan dalam rumah 
boleh memberikan perlindungan kpd penghuni rumah dri sihir/penyakit
insyaallah....klu diizinkan tuhan...amin...

p/s: hahaha...dah cam ustazah lak aku malam nie
bagi tazkirah...xpe sekadar berkongsi tak salah kan...setakat nie aku amalkan hari2..
doa nurun nubuwwah tue(tue pun kak hasma/amy yg bgtau aku)xbapa ingat sape ,
byk sgt makan semut kot
aku rase mlm nie syahdu sgt,sedih teringat kt arwah ayah aku...sob sob
insap kejap...
tue yg jadi cam ustazah plak...hehe
mls lyn fb mlm nie...


    No comments:

    NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

    1:Andai Itu Takdirnya *****
    2:Cinta Kau Dan Aku *****
    3:M.A.I.D ******
    4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
    5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
    6:Kalau Memang Harus Begitu *****
    7:Aku Bukan Misstress **
    8:Isteri Separuh Masa ****
    9: Mampu Mencintaimu ****
    10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
    11:Nah Untuk Awak ***
    12:Cinta Yang Kurasa *
    13:Kau Kekasihku ***
    14:Kasih yang Suci **
    15:Seindah Sakura * jd drama tv3
    16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
    17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
    18:Bukan Tak Sudi
    19:Semalam yang ku tinggalkan
    20:Cintaku Satu
    21:Cinta Hatiku
    22:Warna Hati
    23:Andainya Bukan Untukku ****
    24:Shah & Sha ***

    ##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *