Sunday, July 3, 2011

MuSiM BuaH-BuaHaN

Musim buah-buahan sekarang nie kan
mana2 jugak ade buah,best la kalau sape ade dusun kan
so buah senang dapat,tambah2 durian..lambakan durian mak aiii....banyak giler
tapi kat kampung aku takde pokok durian plak..
cuma kt kampung abg ipar aku jer banyak..kt kuala kangsar..
lambakan durian & buah2 lain...
kebetulan abg ipar aku balik kampung minggu nie
balik berdua jer ngan ank sulong die,akak aku xjadi ikut sbb tak sihat...
so dua beranak nie jer balik...
balik jer putrajya...perghhh!!!! banyaknyer bekalan....
abg ipar aku bawak balik
durian,rambutan,manggis,langsat...
 nie durian pakcik google punye

yang kt umah aku,segan plak nak snap depan abg ipar aku tadi...
hahahhaha
esok leh la buat pulut durian....
nyum nyum nyum...
 nie sebahagian buah langsat & rambutan
aku curi2 snap...tue yg pic xclear sgt...sbb segan la polak...
nie pun sama,aku curi2 snap gak....haha...
macam2 lagi,,,,siap lempok durian,lauk daging ape taktau tradisi perak
rendang ape tah,tak ingat plak...
macam2 la dari kuala kangsar...
buah buahan kampung aku made in kedah
mak aku cakap lom masak,masih hijau....
mak aku nak dtg putrajaya minggu nie,tapi takleh bawak la
tak masak lagi....nak makan kena balik kedah la...
ntah bile agaknye dapat balik kedah......
tunggu raye agaknyer....
insyaallah..kalau rezeki lebih boleh la balik sambut posa...


note: aku tkdela teruja sgt ngan buah2 nie,ade aku makan,takde tak kisah...
buah durian aku xbape sgt,sbb durian kan panas....

4 comments:

*azni* said...

sedapnye..anta la sini sikit..

feyzadam said...

wey telior aku tgknyek... meh huluq-huluq la skit..

DeQWa said...

nak dtg la umah...hehe...

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said...

wah...meriahnye buah...kt kg. durian blom musim gugur lagik...huhuhu

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *