Thursday, January 13, 2011

BENARKAH CINTA ITU MENYAKITKAN.

 comel je tengok pasangan burung nie
gambar sekadar hiasan
Setiap orang mempunyai makna cinta yang tersendiri. Ada yang kata, cinta itu menyakitkan dan jangan kau hampirinya. Tetapi, ada juga yang kata, cinta itu mengasyikkan sehingga kau akan terbawa-bawa dengan ombak asmaranya.
         Dan ada juga yang kata, cinta itu indah dan tiada ungkapan yang dapat
                                menyatakan maksud cinta yang sebenar.
 Bagi yang mengatakan bahawa cinta itu menyakitkan, ianya memang benar. Walau sepadan mana pun sepasang kekasih itu, akan ada juga masalah yang timbul. Ianya boleh diibaratkan, langit tak semestinya sentiasa cerah. 
Dalam berkapel ini, kita memang tidak boleh lari dari masalah.
Bahkan, kita sendiri yang perlu menghadapinya dan juga menyelesaikan masalah tersebut.
Kesakitan cinta ini makin terasa ngilunya apabila sebuah pasangan itu hancur musnah. Apa yang dijanjikan selama ini, menjadi dusta belaka.
Ketika baru sahaja clash, semuanya menjadi tak kena. Semuanya dipersalahkan. Itu tak betul, ini tak betul. 
Terasa diri ini dihimpit oleh sebuah keretapi dan tiada siapa yang ingin menolong.
Jadi, sekiranya anda ingin bercinta dengan seseorang, ingatlah. Cinta ini tak semuanya indah. Dan anda perlu bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan yang berlaku. Yang pasti, dalam percintaan akan ada pasang surutnya perhubungan. Cuma kita tidak tahu, bila ia akan berlaku. Mungkin hari ini, esok, lusa dan bila-bila masa.
p/s:jgn berbangga dgn ape yg kita ade,
xsemestinya ape yg kita ade kita dapat@miliki...

Just aku copy paste jer nie,sekadar berkongsi,hehe


7 comments:

lovely.me said...

bukan semua cinta menyakitkan ...hehe...ada bahagia dia...tp jgn bg 100% la...mesti ready sentiasa...coz apa2 pon leh jd..

alawiah raji said...

oh tuhan tlglah aku....aku sgt inginkannya....:-)

Qaseh chenta said...

rekh:yupp..sentiasa bersedia ...
ala:cinta pada allah yg 1...lg best...

alawiah raji said...

hehehh....act love for ALLAH always in 1st place but im found for my sweet love....sepi itu indah but kadang2 myakitkan...:-p

Qaseh chenta said...

dah lagu sepi polak....hehehe..
kita dijadikan berpasang-pasangan...
tuk mengisi klesepian itu....hihihi...

Anonymous said...

amboi...masing2 berkongsi pendapat yaa....

Qaseh chenta said...

hehehe...akak xnak bg pendapat @ komen ke?hehe

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *