Sunday, April 10, 2011

10 CaRa MeMbAhaGiaKaN IbU BaPa


Assalammualaikum semua 
nak berkongsi la sikit,ape yg aku baca kt 
harinie....
di ruangan/segmen Dang Setia yg memng glmour tngtang bermacam2 mslah setiap minggu 
minggu nie aku tertarik  nk berkongsi ngan kawan2...
cara membahagiakan ibu bapa..
1 Membantu Kewangan
            2 Menyediakan Tempat Tinggal
   3  Memberi Kasih Sayang
4 Memberi Perhatiaan
                 5  Memenuhi Permintaan Ibu Bapa
   6   Melakukan yang Disukai
    7  Bercakap Lemah Lembut
     8  Menghadiahkan Kejayaan
       9  Meluangkan Masa Bersama
10 Mendoakan Kebaikan.

dan satu lagi aku tertarik ayat dalam segmen itu
hadisnya::
Amalan yang paling disukai Allah ialah
mencintai kerana ALLAH,membenci kerana ALLAH
riwayat ahmad...

note:sama2 la kite membahagiakan ibu bapa ....
bagi yg terbaik untuk mereka

insyaallah... aku buat yg terbaik buat mak aku...
sbb ayah aku dah lama meninggal...



1 comment:

Defarhano VII @ HanZ said...

Banyak lagi yang belum tertunai oleh kita...HuHuHu...dikala usia ibu dan ayah yang semakin senja...Ya Allah...

Berikanlah aku ruang dan peluang...;-)

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *