Sunday, June 26, 2011

APa MaKNa RaMa-Rama MaSuK RuMaH

Rama-rama masuk rumah aku malam tadi...
besar lak tue...
kalau ikutkan orang tua2 dulu macam2 makna..
Korang Percaya tak????
nie la rama-rama yg masuk kt rumah aku malam tadi
gagahkan diri aku snap,walaupun pic tak cantik,maklum la pakai hp jer
mule-mule masuk dalam rumah,pastu abg ipar aku keluarkan 
bagi dok kat luar...die terbang dok atas plak,nampak kecik la..
bile aku snap..
yang aku pelik nih,bole ke rama-rama terbang sampai tingkat 14
sebab rumah aku tkt 14,pelik tapi benar...
ade org tua2 cakap....
kalau rama-rama masuk dalam rumah...
ade org nak datang.....
ade orang nak masuk minang la......
( ade org nak masuk minang kali ke dua kot)..keh keh
pastu
aku tengok kat pakcik google..
petanda buruk plak....
ohhh mai goddd....
mintak simpang malaikat 44......
tapi tue semua jangan percaya...yer kawan2...
sape percaya khurafat tue....
 org dulu2 percaya,mungkin sbb banyak kebetulan kot.....
pikir positif jer....

p/s::aku doakan moga aku & keluarga dilindungi olehmu ya allah...

6 comments:

iKhRam said...

jgn percaya.. khurafat tue.. haha

Mama Zharfan said...

kalau apa2 berlaku pun cuma kebetulan, tak de kaitan dgn rama2 tu pun :)

lovely.me said...

kupu-kupu nak tumpang berteduh tu....hehe...ari nak ujan...dia naik tangga tu sampai tingkat 14..skit2..hehe

Anonymous said...

stuju dgn ikram... tap apapun semoga yg terbaik utk kamu..he.he

DeQWa said...

memang la takleh caya,khurafat tue....tpi kebetulan mlm nie dpt berita mak a.ipar sakit teruk dh,mintak2 takde apa2 berlaku & mak a.ipr sembuh...

Alin Marlini said...

ada org nak dtg tu :)

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *