Monday, December 19, 2011

LuaHan HatI Lara ditgh malam buta

saje nak ngade sikit...tgh malam buta nie
pelik aku,esok keje mata tak ngantuk plak..
bile ari cuti kalut nak tido awal plak...adoiii...mata oh mata...
luahan apabila berduka lara/hati kecewa ....
aku rase serba tak kena....
mungkinkah aku jatuh cinta ohhh tidak sama sekali...
bukan berkait dengan cinta @ hubungan dengan seorang yang bernama lelaki
tetapi berkaitan dengan perhubungan sesama manusia..
aku rase aku buat sehabis baik 
tidak semua orang berpuas hati dengan kita dan 
bukan senang kita nak puaskan hati semua pihak..
aku hanya insan biasa yang kadangkala terbabas/teralpa...
ape yang kita buat jangan harapkan pembalasan/hadiah/penghargaan 
tetapi buat sesuatu dengan ikhlas..begitu juga bagi aku,
aku buat/tolong seikhlas mungkin...
tetapi apabila pertolongan kita bertukar menjadi rutin setiap bulan ...adakah itu dinamakan pertolongan...
keikhlasan pun menjadi semakin pudar......
ya allah ampuni aku...
dah menjadi macam wajib/tanggungjawap plak...
walhal perkara itu langsung tidak berkaitan dengan kita...
pepatah orang dulu-dulu ... ''bagi betis nak paha '' 
ingin menegur takut terguris hati/terkecik hati...
tetapi sampai bile harus begitu....
sampai bile....sampai bile.......
arggghhhhhhhh!!!!!
tension aku.......
tapi takpe,aku redha....ini mungkin dugaan bagi aku
untuk menguji sejauh mana tahap kesabaran yang aku ade....
mungkinkah aku akan balik ke kampung @ tidak....
tunggguuuuuuuuu.................

hihihi...saje ngade lebih.....melepaskan yg terbuku dihati...
lega rasenya...hik hik hik..

 lihat diri sendiri,cermin muke sendiri....
renung2kan dan selamat beramal...
hihihi

2 comments:

DefarhanoVII a.k.a BoyPJ said...

owhhhhh...saje ngengade je lebih ek.... ke mmg ade somting? huhu
semoga tabah ye

DeQWa said...

hmmm..biarlah rahsia...
insyaallah...mga diberi kekuatan...

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *