Thursday, December 16, 2010

MIMPI ohh MIMPI......

Aku dah lama nk cite pasal mimpi nih,tp xberkesempatan asyik lupe jer..
tetibe minggu nie aku asyik mimpi jer ari2 lak tue,macam2 aku mimpi 
nak kate xbasuh kaki,xbaca doa tidur, semua dah baca,siap baca ayatul kursi tau...
tpi tue la mimpi jugak....
adoii ...KORANG penah mimpi x?
aku mimpi kwn kg aku mati kena tembak,pastu mimpi hantu2...yg takut2 la...
arinie plak mimpi ''dia'' kembali kt aku,dah 3x masuk nih....konfius aku...
cam nk tau maksud mimpi aku tue tpiii....
nk tengok tafsir mimpi kt tenet kang kurafat lak kan...so aku diamkan n pendamkan dlm hati aku sorang jer...malas nk cari2...tnyer2 ....
klu mimpi kena patuk ular xpe gak kan..hikhik (gatai/ngade2)
Tpi org tua2 ckp la....aku xcari pun.. eh,eh mana leh caye kan,kurafat!!! diulang skali lg ia kurafat,hehehe
Aku slalu mimpi ''dia'' la....xtau la sbb ape,mungkin rindu kot....wink* wink*
 
CINTA DAN AIR MATA


                            Tafsir Mimpi Menurut Al-Qur`an dan As-Sunnah

Jika masa semakin dekat, mimpi seorang muslim nyaris tidak pernah dusta. Muslim yang
paling benar mimpinya adalah yang paling jujur perkataannya. Mimpi seorang mukmin merupakan
satu bagian dari 46 bagian kenabian. Mimpi ada tiga macam: mimpi yang baik sebagai berita
gembira dari Allah ‘azza wa jalla, mimpi seorang muslim yang dialami oleh dirinya sendiri, dan
mimpi sedih yang berasal dari setan. Jika salah seorang di antara kamu mengalami mimpi yang
tidak disukai, janganlah menceritakannya kepada orang lain, bangunlah, kemudian shalatlah.”






2 comments:

alawiah raji said...

aku mimpi kena patuk ular tak jd apa2 pun...kih3

Qaseh Chenta said...

hang kena patuk ular apa??putih ka hitam,besar ke kecik....lalala

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *