Thursday, November 8, 2012

MaMPu MeNCiNTAiMu


Sinopsis buku:
Kerana sebuah janji, Sarah Humaira terpenjara di luar sangkar angan-angannya. Angan-angannya untuk mengejar cita-cita dalam bidang binaan bangunan. Tidak terduga, dia disuruh berkahwin pada saat dia mendapat tawaran untuk melanjutkan pelajaran ke luar negara. Semuanya hanya kerana janji itu, yang membuatkan ibu dan ayahnya memaksanya berkahwin dengan lelaki yang langsung tidak dia kenali.

Selepas selamat diijab kabul, Sarah Humaira lari dari kehidupan perkahwinannya kerana perasaan bencinya pada lelaki yang sudah bergelar suaminya itu. Perasaan benci yang sudah lama terpupuk sejak sebelum mereka bernikah.


SInopsis aku


Sarah Humairah dipaksa kahwin dengan lelaki pilihan keluarga atas satu perjanjian.Lelaki yang tidak dikenali,apabila tengok ,rupanya lelaki yang paling dia benci kerana suka kacau dia,dah la jongang kurus kering plak tue,bencinya suami sampaikan nama suami sendiri pun dia taktau.Disebabkan sayang si suami melepaskan Sarah Humairah melanjutkan pelajaran di UK,Si suami di US dan meraka tidak pernah bertemu  sehingga 5 tahun berlalu.Apabila tamat pengajian Sarah pulang ke Malaysia dengan perasaan serba salah berdosa pada suami yang sering membantunya cover line dari kejauhan
(tipu family ckp ikut suami keje kt luar negara)ish3 
Selama 5 tahun si suami mempersiapkan diri untuk bertemu Sarah Humairah dengan tranfomkan dengan mengubah penampilan  memperbetul giginya,pergi gym supaya kelihatan bergaya dan sepadan dengan Sarah Humairah yang cantik jelita.
Pencarian suaminya berakhir apabila dia nekad balik kampung seorang diri dan bertembung suaminya yang sudah berimej baru(hensem) dan juga adalah bossnya sendiri..Haris Safwan.
(keje dengan suami sendiri pun dia tak kenal)
Setelah bertemu kembali bermulalah adegan-adegan romantik,hasad dengki dan macam-macam lagi lah
besttttt...

Nak tahu kesudahannya...
SILA BELI DAN BACA SENDIRI......kekekeke...

dah berapa lama novel nie terperap,baru dapat habiskan,
berbaloi-baloi...



P/S: Ade 3 novel lagi yang aku beli lom baca n lom buka bungkusan lagi...bz manjang...hihi..

3 comments:

*azni* said...

wa,ape nama ubat dr sabah tu?nak cari gak mana tau kot2 serasi dgn izzul...

*azni* said...

wa,beli kat ciknor..fb dia Norhayati Ahmad..memang sedap..seriyes!

DeQWa said...

nama ubat dia combiderm tapi memang mahal,1 bekas rm300 kot,xbape ingat..dulu akak sy beli yg kecik2 jer rm30 nk try kan,bile pakai ok terus beli yg besar...tp tue la nk order nun di sabah...anak buah sy lagi teruk dri izzul..xpe,nnt sy buat entry cite sikit,hehe
aritue beli kat cik yusra...hmmm :-(
besar x saiz dia??

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *