Monday, October 29, 2012

HaRi RaYe KorBaN 2012

ASSALAMMUALAIKUM...

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA KORBAN..

PUTRAJAYA - KEDAH
 KHAMIS

Hari raye korban bagi aku tahun nie 
banyak sangat pergorbanan,perkara yang terpaksa aku lalui..
macam-macam hal la..
memule aku aply cuti 25/10/12-29/10/12 (khamis - isnin)..
so plannye nak balik rabu malam naik bas jer..
pastu kak aku lak,gatai cakap nak balik raye...aku pun suke la ,
takyah susah-susah nak cari tiket bas kan
so cancel cuti hari khamis,sebab kak aku cakap balik pas keje..
khamis tue bekerja lagi,
sehari sblm plak dia bgtau takjadi balik kampung polak..
aku pun takpelah korang takjadi balik ,aku balik ngan membe aku..takdehallah..
tibanye hari kejadian,khamis tengahhari dah cakap nak balik polak...
yedaddey...cakap macam pariapa...cakap macam keling..
aku pun terpaksa cakap kat membe aku tak jadi balik ngan die,sebabnye kalau tumpang die ,dah jadi 2 keje plak nak suruh abg aku kt kampung ambik kt rnr taman sejati,
sbb membe aku balik alor setar
jalan mudah takyah nak susahkan sesape,
aku ambik keputusan balik ngan kak aku...
malam khamis balik bertolak dari Putrajaya pegi ambik abg aku kt Shah Alam
dia pun nak tumpang balik jugak,balik lah kami 3 beradik bersama family kak aku..
khamis tue plak opis bagi semua halfday,
perjalanan dari Putrajaya - Kedah
kul 5.00pm - 1.00am.(8jam) disebabkan jalan jemmd..
ikut highway @ jalan lame pun sama jugak..

KEDAH - PUTRAJAYA
AHAD

Plan asalnye nak tumpang membe aku jugak balik hari isnin
kak aku balik rumah mertua dia dah hari raye kedua..
 hari sabtu kot tak ingat dah,aku tanye membe aku nak balik bile??
die macam taktau lagi,
pastu disebabkan ade urusan,aku pun ambik keputusan transit jelah..
sebabnye membe aku pun takde bagitau pape,takde dengar khabar berita..
malas nak susah2 orang,abg aku pun tawarkan diri,
terpakse la jugak balik awal tak seperti yang dirancangkan 
balik hari ahad,walhal plannye balik isnin,sbb aku cuti lagi..
tapi takpelah...redah jelah...
abg aku yang duduk dekat lumut nak hantar aku transit dekat kuala kangsar,kak aku tunggu dekat sana...
so dalam pukul 6 petang bertolak dari kedah..
sampai Putrajaya pukul 4.30 pagi amekkaw....
10 jam 30 minit..,jalan jemmmd yang amat,ish3...
terus angan-angan nak masuk opis isninnye,nak jimat cuti tuk hujung tahun terpaksa dibatalkan...
aku cuti juga hari isnin tue,relex-relex dekat rumah...hihi..

Note Raya Korban 2012
Putrajaya - Kedah (8jam)
Kedah - Putrajaya (10.30jam)


No comments:

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *