Monday, October 31, 2011

KePaLa SakiT


Taktau la sejak dua menjak nie...
aku asyik sakit kepala jer...
yang aku perasan kalau aku minum berkafein sikit mesti kepala aku heng...blurrrr...
malam nie disebabkan ade tetamu kat rumah
aku bancuh la 2 jenis air,satu tea satu lagi kopi...
dah tau takleh minum gatai jugak nak merasa,terimalah akibat diri sendiri....haha
kepalaku sakit.......
takleh nak tidur plak tue....
kalau nak minum berkafein takleh koww koww la...
harinie sepupu aku dari kampung datang rumah...tumpang tidur...
esok anak die konvo kt Uitm Shah Alam..
anak die lebih tua dari aku tau....,cucu sedara pun dah ade...
tua dah aku rupenye...kekekkeke....

p/s :: nak kena paksa mate tdor dah nie....esok keje.......


Friday, October 28, 2011

AnGrY BiRD CuP CaKe

 CANTIK KAN...
Nie yg aku beli kat Pasar Tani Putrajaya petang tadi...
Cantik & Kek dia sedappp ,lembut jer.....
berebut aku ngan anak buah aku....sbb beli sikit jer....
3 ketul RM 4...

view dari dekat sikit....ni dah dipgg oleh anak buah aku dah nie,
kureng cantik kt mulut die dah.....
aku beli siap pakcik nie kasi kad bisness lagi...
balik baru jenguk2 ...rupenye ade blog jugak...
ni haaa...blog dia.....Jom Terjah...
KELAS KAU JAH.......cantik...............

MaJLiS PeRPiSaHan CiK SyaZaNa

Assalammualaikum....
hari nie kt opis aku ade 
Majlis Perpisahan untuk Cik Syazana..
merangkap bos aku jugak la....
dia dah dapat keje tetap kat AGROBANK IPOH PERAK..
aku rase dia antara pegawai kontrak yg paling lama kot..
sama macam aku kot..
nak dekat 4 tahun lebih berkhidmat kat BPP nie...
akhirnya dapat jugak keje tetap...
alhamdulillah.....tahniah Cik Syazana...
batch kita dari DRR tinggal sy,en nazri & kak artika jer...
mintak2 pasni rezeki saya dan kwn2 lain pulak...amin....

 Cik Syazana yg memakai tudung kaler hijau sedang
 memberi ucapan terakhir
sedih jer masa nie......sob sob....
tidak terkeluar dengan kata-kata...sedih meninggalkan kwn2+staff bpp
dlm masa yg sama gembira dapat keje tetap...
err...bestnyerrrrrrrr..hehe
 Selepas menerima hadiah sumbangan zon petunia...
sebagai kenangan..
 Makan beramai-ramai dekat lantai jer.....
antara juadah-juadah selain menu utama nasi ...
juadah-juadah sponsor by ahli zon petunia...
pakat2 bawak banyak la jadinye...macam poklak la gayenye.....
best sangat....
dikesempatan ini saya wakil ahli zon petunia ingin mengucapkan 
Selamat Maju Jaya,
mohon ampun dan maaf andai ade terkasar bahasa,terkecil hati
termakan,minum..halalkan dunia akhirat......
kawen nanti jangan lupe jemput yer......

p/s :: punya dok kalut dengan jamuan/5S nie sampai HP aku hilang la kejap...nsb baik jumpa balik,ish3

Wednesday, October 26, 2011

DoWnLoaD DraMa NoRa ELena

Tetibe rase cam nk tengok cite NORA ELENA pulak....
pastu ambik keputusan nak terus download, leh ulang2 tengok.....
dikala orang tengah bermimpi pagi-pagi buta
aku tengah menunggu uploading cite nie...
sanggup tak tido nak upload punye pasal...
abis la broadband aku bulan nie nak kena topup la....
abis limit kouta......sob sob...
entry pendek pagi buta..kekekek....

aku download kt sini jer....

note:: esok nak kena bangun awal,siap2 nak pg picnic kt PD......

P/s : sape tau nak cari cite EMILY yg dalam cerekarama tv3 dulu...
Adi Putra & Nabila Huda berlakon..
aku suke sangtttttttt....
nak tengok la,aku dah cari lama dah tp tak jumpa....
sape tau bg info ek...

Tuesday, October 25, 2011

ReSaH GeLiSaH HaTi KeCiL

Korang penah rase dipinggirkan tak???
rase KOSONG!!!! kesorangan...
aku nie tetibe rase cam dipinggirkan plak...rase mcm tak diperlukan,org taknak kwn,org tak sayang,
macam2 bermain di pikiran..ish3..tak baik kan...
aku ade buat salah ke ek??? ntah la kan...
kadang-kadang kite buat salah tanpa sedar...
kite menyakitkan hati orang lain,tersalah cakap...
terasa hati ,terkecil hati...walhal kite takde niat pun....betul tak???
korang penah tak rase camtu????
yela kan,kite takleh nak jage hati semua orang,
tak semua orang suke kite..
bak kate pepatah
''rambut sama hitam hati lain-lain''..
semenjak dua menjak nie aku rase cam tak best la...
pegi keje balik keje tak macam dulu dah....
bosan jer....
redhakan jelah...
so kat sini
''AKU NAK MINTAK MAAF PADA SEMUA  YANG KENAL AKU SECARA LANGSUNG @ TIDAK LANGSUNG
FAMILY ,SAHABAT HANDAI ..sesape jelah..
ANDAI AKU ADE BUAT SALAH DEKAT SESIAPA PUN,
TERKECIL HATI,TERASA HATI,
TAK PUAS HATI....yg berkait dengan HATI la...
MOHON SERIBU KEMAAFAN LA YER "....
aku hanya manusia biasa tak terlepas dari buat salah dan silap
(dah cam raye la plak)kekeke
aku taktau la nape ngan aku nie..
rase len macam jer...buang tabiat kot ke nak mati dah...nauzubillah..
moga umur panjang lagi ...insyaallah...
ke perasaan aku jer tuh..pikir bukan - bukan....
takmo - takmo..

Entry sekadar meluahkan ape yg terbuku dihati......
argghhh lega......

pic sekadar hiasan..
anak buah aku dengan kawan2 tadika dia...
time besday 4Thn 
best kan jadi budak2 takyah nak pikir apa-apa..heppy!!!,
main je kejenye...
andai dapat kuundur masa dulu....hmm...


p/s:: sape tak puas hati ngan aku dtg jumpe aku..terus terang face to face...
wa tarak makan olang punya

Saturday, October 22, 2011

''SaYa NaK FM Ni!''


Saya Nak FM ni sebab GA nie lain dari yang lain...
FM pic kite sendiri
sangat menarik dan boleh dijadikan sebagai kenangan. 
comel sangat... ....
mintak2 bertuah la kan.....
jom ramai-ramai kite join GA nie...

TARIKH TUTUP :: 30 Oktober 2011

Friday, October 21, 2011

I-CitY Shah ALaM okt 2011

Salam...
aku baru je samapai rumah dari Shah Alam nie
mak aku ngan abg aku pun sekarang
dalam perjalanan balik kampung dah pun..
''moga dipermudahkan dan dilindungi allah sepanjang perjalanan pulang ke Kedah'''
selamat sampai .insyaallah....
aku rase aku ke i-city kali ke 4 dah kot...
yelakan,kalau sedare datang jer mesti diorng ajak g i-city..
slalu tengok dalam tv jer..bawak jelah...
sedare yg datang lain2 plak,so ramai sedara datang banyak kali lagi la aku pg kan..haha
hujan lebat giler time aku pg tadi...
mulenye saje pg nak tengok jer...


 si kenit nie nak bergambar dengan kartun spongebob
dah abis snap...leh cakap lak...
maksu kt sini plak....
 ha,tue dia dah cam tiang ape dah.....ngan patrik plak,...
pengaruh kartun betul Fahmi nie...
pastu mulenye taknak masuk pape pun,just datang tengok jer...
macam mana tah,ade la hamba allah...pasangan couple dtg bagi tiket free kt kak aku
katenye diorng dapat 4 tiket free,so kak aku bertuah la dapat tiket tue
rezeki mak buyung....hehehe
2 tiket plak tue...
kalau nak beli mau RM 45 terbang....
tiket dewasa : RM 25
kanak2 : RM 20 
alhamdulillah...moga pasangan couple tue murah rezeki & cepat naik pelamin...

 kak aku buat keputusan tiket tue bg kat orang jauh jer
kiteorang dok dekat bile-bile jer boleh datang..
bagi orang yang datang dari kedah jer la
abg aku ngan anak die,bini die tak dapat masuk..die pun malas nk masuk ..
mak aku pun taknak masuk,aku pun malas masuk jugak(sbb gaji lom masuk)keh keh 
pastu beli tiket satu lagi jer tuk anak buah aku sorang lagi tue
excited nak ikut akak alia die...
masuk jer terus posing peace world...haha
abg aku sbgai guard tuk budak dua org nie..
 tak dapat g obersea,dtg sini pun jadi la...
 berangan kejap......
 diorang bertiga nie jer yg masuk..
masuk kejap jer menggigil jer lebih...haha
pic last skali sblm blah dari i-city......
good bye....see u next event....


p/s: cian anak buah aku kenit yg lagi sorang tue,
xdapat masuk....kasut pua chukang tue takde saiz die..haha
dapat jumpa patrik ngan spongebob pun jadi la ek.....
besar sikit nnt kite pg len tau..

Tuesday, October 18, 2011

MaK datang Lagi...

Salam...
lama dah tak update blog yg best2 sikit kan aku nie..
maklum la semenjak 2 menjak nie idea kureng sikit..
busy sikit kan,keje banyak...
tak sempat nak perah....
nie pun takde idea gak nie...
merapu meraban la ape pun,sementara menunggu mak aku dari kampung sampai...
yeayyyyyyy!!!! bestnyer.......
mak aku datang ngan abg aku,
kebetulan kak ipar aku ade kursus kt KL
alang-alang datang ngan kete kan,angkut la semua skali..kekekeke
datang kejap jer...3 hari je pun...
takpela kan,
macam2 menu dah bermain dalam kepala nie
mak ade makan sedap special sikit la kan...
dah siap pegi beli barang basah kt pasar malam putrajaya tadi dah...
moga mak & abg aku sefamily selamat sampai.....

abg aku yg nie la datang sefamily ngan mak aku skali.....

kenangan di tasik beris...
tapi anak buah aku yg sulong tak dapat ikut sbb ngah exam....


Note ::: tadi call dah nak sampai bukit beruntung dah......
dok pikir nak bwk diorng jejalan kt mn ek......

Friday, October 14, 2011

HaTi yang PaNaS !!

ade orang rase hati tak tenang sebab ape??
ade orang rase tak puas hati ???
ade orang rase hebat???
ade orang rase die bagus sangattttttttt??
ade orang rase die boss???
ade orang senang melabelkan sesorang tanpa usul periksa????
ade orang kuman sebatu nampak,gajah depan mata tak nampak???
whyyyy???
mengapa semua ini berlaku????

 WAKKK LUUUUUUUUU!!!!!!!!!!!!
muke tak puas hati...kekeke

p/s:: ter emo lak ptg2 nie...maklum ler...kan....
subhanallah ..sabar2...
nasib baik kt luar dah hujan skrg...kekekeke

Sunday, October 9, 2011

KaSih IBu dan AyaH ke SyUrGa

Salam,
saja nak berkongsi ,hati aku terpanggil2 untuk berkongsi cerita ini...
conform korang tacing teringat ibu ayah kt kampung.....
walaupun panjang berjela,aku nak letak jugak..huhuhu
jom la bace...

Mana Mak?'
Jam 6.30 petang.
Mak berdiri di depan pintu. Wajah Mak kelihatan resah. Mak tunggu adik bungsu balik dari sekolah agama.
Ayah baru balik dari sawah. Ayah tanya Mak, “Along mana?’
Mak jawab, “Ada di dapur tolong siapkan makan.” Ayah tanya Mak lagi,” Angah mana?”
Mak jawab, “Angah mandi, baru balik main bola.”
Ayah tanya Mak, “Ateh mana?”
Mak jawab, “Ateh, Kak Cik tengok tv dengan Alang di dalam?”
Ayah tanya lagi, “Adik dah balik?”
Mak jawab, “Belum. Patutnya dah balik. Basikal adik rosak kot. Kejap lagi kalau tak balik juga jom kita pergi cari Adik.”
Mak jawab soalan ayah penuh yakin. Tiap-tiap hari ayah tanya soalan yang sama. Mak jawab penuh perhatian. Mak ambil berat di mana anak-anak Mak dan bagaimana keadaan anak-anak Mak setiap masa dan setiap ketika.

Dua puluh tahun kemudian 
Jam 6.30 petang
Ayah balik ke rumah. Baju ayah basah. Hujan turun sejak tengahari.
Ayah tanya Along, “Mana Mak?”
Along sedang membelek-belek baju barunya. Along jawab, “Tak tahu.”
Ayah tanya Angah, “Mana Mak?”
Angah menonton tv. Angah jawab, “Mana Angah tahu.”
Ayah tanya Ateh, “Mana Mak?”
Ayah menunggu lama jawapan dari Ateh yang asyik membaca majalah.
Ayah tanya Ateh lagi, "Mana Mak?"Ateh menjawab, “Entah.”
Ateh terus membaca majalah tanpa menoleh kepada Ayah.
Ayah tanya Alang, “Mana Mak?”
Alang tidak jawab. Alang hanya mengoncang bahu tanda tidak tahu.
Ayah tidak mahu tanya Kak Cik dan Adik yang sedang melayan facebook. Ayah tahu yang Ayah tidak akan dapat jawapan yang ayah mahu. Tidak ada siapa tahu di mana Mak. Tidak ada siapa merasa ingin tahu di mana Mak. Mata dan hati anak-anak Mak tidak pada Mak. Hanya mata dan hati Ayah yang mencari-cari di mana Mak.
Tidak ada anak-anak Mak yang tahu setiap kali ayah bertanya, "Mana Mak?"
Tiba-tiba adik bungsu bersuara, “Mak ni dah senja-senja pun merayap lagi. Tak reti nak balik!!”
Tersentap hati Ayah mendengar kata-kata Adik.
Dulu anak-anak Mak akan berlari mendakap Mak apabila balik dari sekolah. Mereka akan tanya "Mana Mak?" apabila Mak tidak menunggu mereka di depan pintu.
Mereka akan tanya, "Mana Mak." Apabila dapat nombor 1 atau kaki melecet main bola di padang sekolah. Mak resah apabila anak-anak Mak lambat balik. Mak mahu tahu di mana semua anak-anaknya berada setiap waktu dan setiap ketika.
Sekarang anak-anak sudah besar. Sudah lama anak-anak Mak tidak bertanya 'Mana Mak?"
Semakin anak-anak Mak besar, soalan "Mana Mak?" semakin hilang dari bibir anak-anak Mak .
Ayah berdiri di depan pintu menunggu Mak. Ayah resah menunggu Mak kerana sudah senja sebegini Mak masih belum balik. Ayah risau kerana sejak akhir-akhir ini Mak selalu mengadu sakit lutut.
Dari jauh kelihatan sosok Mak berjalan memakai payung yang sudah uzur. Besi-besi payung tercacak keluar dari kainnya. Hujan masih belum berhenti. Mak menjinjit dua bungkusan plastik. Sudah kebiasaan bagi Mak, Mak akan bawa sesuatu untuk anak-anak Mak apabila pulang dari berjalan.
Sampai di halaman rumah Mak berhenti di depan deretan kereta anak-anak Mak. Mak buangkan daun-daun yang mengotori kereta anak-anak Mak. Mak usap bahagian depan kereta Ateh perlahan-lahan. Mak rasakan seperti mengusap kepala Ateh waktu Ateh kecil. Mak senyum. Kedua bibir Mak diketap repat. Senyum tertahan, hanya Ayah yang faham. Sekarang Mak tidak dapat lagi merasa mengusap kepala anak-anak seperti masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka sudah besar. Mak takut anak Mak akan menepis tangan Mak kalau Mak lakukannya.
Lima buah kereta milik anak-anak Mak berdiri megah. Kereta Ateh paling gah. Mak tidak tahu pun apa kehebatan kereta Ateh itu. Mak cuma suka warnanya. Kereta warna merah bata, warna kesukaan Mak. Mak belum merasa naik kereta anak Mak yang ini.
Baju mak basah kena hujan. Ayah tutupkan payung mak. Mak bagi salam. Salam Mak tidak berjawab. Terketar-ketar lutut Mak melangkah anak tangga. Ayah pimpin Mak masuk ke rumah. Lutut Mak sakit lagi.
Mak letakkan bungkusan di atas meja. Sebungkus rebung dan sebungkus kueh koci pemberian Mak Uda untuk anak-anak Mak. Mak Uda tahu anak-anak Mak suka makan kueh koci dan Mak malu untuk meminta untuk bawa balik. Namun raut wajah Mak sudah cukup membuat Mak Uda faham.
Semasa menerima bungkusan kueh koci dari Mak Uda tadi, Mak sempat berkata kepada Mak Uda, "Wah berebutlah budak-budak tu nanti nampak kueh koci kamu ni."
Sekurang-kurangnya itulah bayangan Mak. Mak bayangkan anak-anak Mak sedang gembira menikmati kueh koci sebagimana masa anak-anak Mak kecil dulu. Mereka berebut dan Mak jadi hakim pembuat keputusan muktamat. Sering kali Mak akan beri bahagian Mak supaya anak-anak Mak puas makan. Bayangan itu sering singgah di kepala Mak.
Ayah suruh Mak tukar baju yang basah itu. Mak akur.Selepas Mak tukar baju, Ayah iring Mak ke dapur. Mak ajak anak-anak Mak makan kueh koci. Tidak seorang pun yang menoleh kepada Mak. Mata dan hati anak-anak Mak sudah bukan pada Mak lagi.
Mak hanya tunduk, akur dengan keadaan.
Ayah tahu Mak sudah tidak boleh mengharapkan anak-anak melompat-lompat gembira dan berlari mendakapnya seperti dulu.
Ayah temankan Mak makan. Mak menyuap nasi perlahan-lahan, masih mengharapkan anak-anak Mak akan makan bersama. Setiap hari Mak berharap begitu. Hanya Ayah yang duduk bersama Mak di meja makan setiap malam.
Ayah tahu Mak penat sebab berjalan jauh. Siang tadi Mak pergi ke rumah Mak Uda di kampung seberang untuk mencari rebung. Mak hendak masak rebung masak lemak cili api dengan ikan masin kesukaan anak-anak Mak.
Ayah tanya Mak kenapa Mak tidak telepon suruh anak-anak jemput. Mak jawab, "Saya dah suruh Uda telepon budak-budak ni tadi. Tapi Uda kata semua tak berangkat."
Mak minta Mak Uda telepon anak-anak yang Mak tidak boleh berjalan balik sebab hujan. Lutut Mak akan sakit kalau sejuk. Ada sedikit harapan di hati Mak agar salah seorang anak Mak akan menjemput Mak dengan kereta. Mak teringin kalau Ateh yang datang menjemput Mak dengan kereta barunya. Tidak ada siapa yang datang jemput Mak.
Mak tahu anak-anak mak tidak sedar telepon berbunyi. Mak ingat kata-kata ayah, “Kita tak usah susahkan anak-anak. Selagi kita mampu kita buat saja sendiri apa-apa pun. Mereka ada kehidupan masing-masing. Tak payah sedih-sedih. Maafkan sajalah anak-anak kita. Tak apalah kalau tak merasa menaiki kereta mereka sekarang. Nanti kalau kita mati kita masih ada peluang merasa anak-anak mengangkat kita kat bahu mereka.”

Mak faham buah hati Mak semua sudah besar. Along dan Angah sudah beristeri. Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik masing-masing sudah punya buah hati sendiri yang sudah mengambil tempat Mak di hati anak-anak Mak.
Pada suapan terakhir, setitik air mata Mak jatuh ke pinggan.
Kueh koci masih belum diusik oleh anak-anak Mak.

Beberapa tahun kemudian
Mak Uda tanya Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik, “Mana mak?”.
Hanya Adik yang jawab, “Mak dah tak ada.”
Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik tidak sempat melihat Mak waktu Mak sakit.
Kini Mak sudah berada di sisi Tuhannya bukan di sisi anak-anak Mak lagi.
Dalam isakan tangis, Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik menerpa kubur Mak. Hanya batu nisan yang berdiri terpacak. Batu nisan Mak tidak boleh bersuara. Batu nisan tidak ada tangan macam tangan Mak yang selalu memeluk erat anak-anaknya apabila anak-anak datang menerpa Mak semasa anak-anak Mak kecil dulu.

Mak pergi semasa Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik berada jauh di bandar. Kata Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik mereka tidak dengar handphone berbunyi semasa ayah telepon untuk beritahu mak sakit tenat.
Mak faham, mata dan telinga anak-anak Mak adalah untuk orang lain bukan untuk Mak.
Hati anak-anak Mak bukan milik Mak lagi. Hanya hati Mak yang tidak pernah diberikan kepada sesiapa, hanya untuk anak-anak Mak..
Mak tidak sempat merasa diangkat di atas bahu anak-anak Mak. Hanya bahu ayah yang sempat mengangkat jenazah Mak dalam hujan renyai. Ayah sedih sebab tiada lagi suara Mak yang akan menjawab soalan Ayah,
"Mana Along?" , "Mana Angah?", "Mana Ateh?", "Mana Alang?", "Mana Kak Cik?" atau "Mana Adik?". Hanya Mak saja yang rajin menjawab soalan ayah itu dan jawapan Mak memang tidak pernah silap. Mak sentiasa yakin dengan jawapannya sebab mak ambil tahu di mana anak-anaknya berada pada setiap waktu dan setiap ketika. Anak-anak Mak sentiasa di hati Mak tetapi hati anak-anak Mak ada orang lain yang mengisinya. Ayah sedih. Di tepi kubur Mak, Ayah bermonolog sendiri, "Mulai hari ini tidak perlu bertanya lagi kepada Along, Angah, Ateh, Alang, Kak Cik dan Adik , "Mana mak?" "
Kereta merah Ateh bergerak perlahan membawa Ayah pulang. Along, Angah, Alang dan Adik mengikut dari belakang. Hati ayah hancur teringat hajat Mak untuk naik kereta merah Ateh tidak kesampaian. Ayah terbayang kata-kata Mak malam itu, "Cantiknya kereta Ateh, kan Bang? Besok-besok Ateh bawalah kita jalan-jalan kat Kuala Lumpur tu. Saya akan buat kueh koci buat bekal."
"Ayah, ayah....bangun." Suara Ateh memanggil ayah. Ayah pengsan sewaktu turun dari kereta Ateh..
Terketar-ketar ayah bersuara, "Mana Mak?"
Ayah tidak mampu berhenti menanya soalan itu. Sudah 10 tahun Mak pergi namun soalan "Mana Mak?" masih sering keluar dari mulut Ayah sehingga ke akhir usia.
Sebuah cerita pendek buat tatapan anak-anak. Kata orang hidup seorang ibu waktu muda dilambung resah, apabila tua dilambung rasa.



 Kata Rasulullah saw. ibu 3 kali lebih utama dari ayah. Bayangkanlah berapa kali ibu lebih utama dari isteri, pekerjaan dan anak-anak sebenarnya. Solat sunat pun Allah suruh berhenti apabila ibu memanggil. Berapa kerapkah kita membiarkan deringan telepon panggilan dari ibu tanpa berjawab?



p/s: sebak didada membaca cerita ini..teringat mak dikampung....sob sob...
moga mak panjang umur,moga aku boleh berbakti pada mak hingga hujung nyawa..

walupun ayah aku dah meninggal 15 tahun yg lalu
al-fatihah buat ayah aku....

sayang mak sangat...muahhhhh

Wednesday, October 5, 2011

KSWSK Body Shop Giveaway

 Salam...
nak mencuba nasib la,mana tau ade rezeki kan
jom kite join giveaway nie ramai2...
baru semua wangi jer...dapat perfume tue...hehe
nak tag jugak (wlupn syarat tag atas tahap kerajinan)aku rajin la nie ek..
nak tag

due date ::  9/10/2011

Sunday, October 2, 2011

DeMaM KonSerT KeMuNCaK RaYa SuRia FM 2011


Seperti tajuk diatas...setelah semua orang tahu semalam adalah Konsert Suria FM
aku pun dengan gigihnye,cepat balik dari Nilai petang tue dengan pantas...
rehat-rehat...malamnye nak melayan/lepak relex2 dekat konsert plak...
saje jer bawak mak aku jejalan..
nak tengok Datuk Siti Nurhaliza katenya....bawak jelah...
sebelum balik kedah esoknye....
pas solat isyak,aku kiteorng pun bersiap2 la nak pegi...
naik bas je dulu,sebab kak aku takleh nak ikut lagi...anak die tido...

 bergambar sebelum ke bus stop...muahahha
 bukan men seronok anak buah aku naik bas... budak jarang naik bas buat muka jakun 

 mak aiii sampai je ...ramai giler orang taktau nak dok mana...

setelah kak aku sampai ngan laki & anak dia...
dok bawah khemah ade kerusi lagi...
cam vip kan...vip la sgt..muahahha
artis yg sempat aku layan 
Nurul,Adira,Mawi,Aswad,One nation emcee,Awie Rafael,Hujan,Hattan,M nasir,Amy search,
artis yg best malam tue Hattan,
artis yg aku sangattt la kesian tengok...
Mawi la,,,tah hilang mana aura die,die nyanyi jer ramai org blah.....kekeke
nie viedo HATTAN nyanyi kak aku rakam...
gelap jer..maklum la pakai camera cap cap...hehe
takyah tgk gambar layan suara sudaaa.....
video

p/s:: time nie mak aku selamat naik bas untuk balik ke kampung...
doakan keselamatan mak aku yer..moga selamat sampai ke kg...

NoVeL Yg AKu Baca 2012- jan 2013

1:Andai Itu Takdirnya *****
2:Cinta Kau Dan Aku *****
3:M.A.I.D ******
4:Ombak Rindu *** jd filem 2011
5:Adam & Hawa *** jd drama 80 ep 2012
6:Kalau Memang Harus Begitu *****
7:Aku Bukan Misstress **
8:Isteri Separuh Masa ****
9: Mampu Mencintaimu ****
10:Sayang Cikgu Ketat-Ketat ****
11:Nah Untuk Awak ***
12:Cinta Yang Kurasa *
13:Kau Kekasihku ***
14:Kasih yang Suci **
15:Seindah Sakura * jd drama tv3
16 :Kau yang Terindah * jd drama tv3
17:Gemersik Kalbu *jd drama tv3
18:Bukan Tak Sudi
19:Semalam yang ku tinggalkan
20:Cintaku Satu
21:Cinta Hatiku
22:Warna Hati
23:Andainya Bukan Untukku ****
24:Shah & Sha ***

##byk lg baca tp dh lupa,tahap best bergntung pd bpe *